dag 20 : moraira

17 mei 2018 - Moraira, Spanje

Terug wandelen richting  Moraira.  We vinden snel waar we de auto kunnen parkeren.  Gepakt beginnen we eraan.  Het eerste stukje gaat door bos, maar al snel komen we aan open terrein.  Het is een leuk pad dat de rivierbedding volgt maar ik ben zo dom geweest van mijn tevas aan te doen.  Niet alleen doen mijn voeten pijn van te verkrampen om niet te glijden, maar de zon, constant erop is ook niet ok.  We komen aan een baai wat prachtig is.  Vanaf hier klimt het pad en gaat zo langs de rotswand met zicht op de kust.  Deze kustlijn is prachtig, geen zandstranden, geen huizen (die zie je niet) die staan boven op de rots.  Het pad eindigt op een zandstrandje, waar toch toeristen met de auto heen kunnen.  In mei valt dit mee het is zeker niet overbevolkt.  Na genoten te hebben van het uitzicht keren we terug, zal blij zijn dat mijn voetjes uit de zon zijn.  De weg terug gaat vlot.  Aan de baai houden we even halt en nuttigen onze koffiekoek.  Terug aan de auto rijden we naar El Chamizo, een terrasje hebben we verdiend.  Terug thuis, ga ik een plonsje wagen, ja het is even fris maar na zo een wandeling doet dat deugd.  Een goede les, altijd uw wandelschoenen aandoen, trouwens heb juist gelezen dat de 1ste mei er een dodelijk ongeval gebeurd is op de rots van Elche.  Een inderdaad we hebben daar mensen met teenslippers, aanstekers zien wandelen wat zeker niet verantwoord is.

1. Kathleen:
    19 mei 2018
    da leven van die gepensioneerden ziet er toch heerlijk uit ;-)