potosi

5 november 2018 - Potosí, Bolivia

Een slechte nacht gehad, weinig geslapen maar ben toch niet moe. Eddy heeft goed geslapen en voelt zich ook fit. Je mag het niet onderschatten we zitten hier boven de 4000 meter. Als het wat omhoog gaat of je trappen doet dan voel je het snel. Vanmorgen gaan we de mijn bezoeken, Potosí is dus bekend van de zilvermijnen. Een heel belevenis, eerst naar de mijnwerkersmarkt waar we geschenkjes kopen voor de mijnwerkers als frisdrank, cocabladeren en dynamiet ja je leest het juist je koopt da hier gewoon in de winkel. Voor we de mijn ingaan worden we in een pak gestoken, botten aan, helm op en licht. Aan de mijn krijgen we nog wat uitleg en zo kruipen we de mijngang in. Op sommige plaatsen kan je nog staan, ik vooral maar andere stukken moet je je dubbel plooien. Heel confronterend hoe ze hier nog werken. Nadat we er terug uit zijn zien we pas hoe stoffig wij zijn, hoe zou het dan voor hun zijn als ze aan het werk zijn. Na de lunch waar we vulcanosoep hebben geprobeerd, bezoeken we nog het stadje, we sluiten de dag af met een lekker tasje koffie

1. Els:
    6 november 2018
    Schoon tenuekes 👌
  2. Kathleen:
    7 november 2018
    die heb ik ook bezocht in 2007 :-)
    geniet van het prachtige land
  3. Kathleen:
    14 november 2018
    en hoe knabbelt da, zo'n cocablad