Sucre

31 oktober 2018 - Sucre, Bolivia

Vandaag staat nog een toertje in de stad op de planning. We slingeren door deze stad tot aan het uitzichtpunt. Onderweg neem ik een vers geperst sinaasappelsapje wat me lekker smaakt. Vanaf hier gaat het met de bus naar de dino prints. Door de werken van de cement fabriek zijn deze ontdekt. Na veel onderzoek beweren zij dat het van deze beestjes zijn maar of we mogen geloven laten we in het midden. Binnen enkele jaren zal dit toch verdwijnen want de werken gaan steeds door. Na de lunch trekken we de wandelschoenen aan en wandelen we de stad uit. De weg klimt behoorlijk tot we terug aan het uitzichtpunt komen. Vandaar gaat het verder over een weg vol trappen. Niet denderend voor de knieën want elke trap is net een beetje te hoog voor mijn beentjes. Na het eerste stuk kan je ook een weg volgen naar de top. Met ons drie nemen we die, de fitste met de lange benen klimmen verder. Boven heb je een heel mooi uitzicht over de stad. We zijn dan meer dan 300 meter gestegen en zijn op 3100 meter ongeveer. Terug naar beneden tot het uitzichtpunt om daar iets te gaan drinken. Het begint te druppen en wij besluiten om terug naar het hotel af te zakken. Daar gaat het ritueel, douchen, rugzakken klaar maken voor morgen, een beetje meer orde in de chaos van de bagage en dan naar ons kroegje van gisteren. Het is Halloween en er hangt een leuk sfeertje.

1. Boogaerts Helga:
    1 november 2018
    Mooie foto's en tof om te lezen hier in het natte België hoe het ginder met jullie gaat