dag 13 : 10 mei

10 mei 2018 - Fleix, Spanje

Vandaag gaat het richting Fleix, een stuk het binnenland in richting bergen.  De weg er naar toe is al mooi om te rijden.  In Fleix  vinden we heel gemakkelijk de parking.  We beginnen aan de Barrane de l'infirm, de kloof van de hel en we zullen het ondervinden.  Het is een spectaculaire wandelroute.  Het pad volgt een steile zigzaggende geplaveide weg van 6873 treden over de bergen.  Oorspronkelik is de stenen trap gebouwd door de Moren.  Het gaat 300 meter naar beneden naar de rivierbedding.  Voor ons lopen drie engelsen en achtero ons twee Nederlanders.  Zo moeten we 3 maal dalen en ook 3 maal omhoog.  De tweede klim gaat langzaam, zeer langzaam.  Gelukkig doen de uitzichten het een klein beetje vergeten dat je afziet.  De laatste klim kom ik mezelf enkele keren tegen.  Wat gaat er allemaal door mijn hoofd.  Bolivië gaat dat wel lukken.  Is dat de laatste wandelreis of wordt het toch met de bus van Lauwers.  Oef boven nu gaat het naar Benimaurell.  God heeft mijn gebeden gehoord er is een cafeetje.  Een cola doet wonderen.  Nog een 1700 meter en we zijn aan de auto.  Terug naar casa carla.  Het water lonkt dus ik doe een plonsje.  Wat een dag !

1. Erni:
    Waaw, prachtig landschap!
  2. Coba:
    11 mei 2018
    geweldig,om daar te wandelen wat een mooie foto's
  3. Boogaerts Helga:
    11 mei 2018
    Mooie omgeving en Merci om even mee te kunnen genieten van de mooie uitzichten 🤗
  4. Sonia:
    Super 😊 Geniet er dare van zene! De beentjes kribbelen al als ik da zo zie 😉😎