dag 15 : 12 mei

12 mei 2018 - Guadalest, Spanje

We bollen richting Guadalest in de serra de Aitana.  Het door de moren gestichte, tegen de rotsen geplakte plaatsje is een natuurlijke vesting.  Het telt slechts 230 inwoners maar zo'n 2 miljoen bezoekers op een jaar.  Het uitzicht op het stuwmeer en het heuvellandschap is indrukwekkend maar dit is voor later.  Even zoeken hoe we te voet naar het stuwmeer kunnen.  Een vriendelijke Spanjaard wijst ons de weg want we waren er al voorbij gelopen.  Door het bos daalt het, naar het turquoise water van het stuwmeer.  Van de zoveel bezoekers komen we niemand tegen, wie is er nu zo zot als je het van boven ook kan zien, wij dus.  Het pad gaat rond het meer en wij genieten van de stilte.  Er komen wolken opzetten maar het is niet koud nog steeds in de 20 graden.  Terug omhoog en onze rugzak in de auto dumpen.  Boven aan het dorpje zijn de bergen in de wolken en het mooiste zicht is weg.  We genieten nog van een terrasje en al de toeristen die de catwalk passeren.