dag 18 : elche

15 mei 2018 - Elche, Spanje

Vandaag een trip naar Elche, een heel eind rijden zo'n 75 km maar je doet er al snel een uur en half over met al die bochten.  Voor mij minder, die bochten is mooi om te rijden maar minder goed voor mijn maag, plus ik maak me zo zenuwachtig voor de juiste weg of voor een parking te vinden in een stad.  Al bij al geraken we de auto geparkeerd.  Even wennen aan de omgeving en met enkele keren het te vragen geraken we toch aan de botanische tuin.  37 jaar geleden stonden we hier ook en toch voelt het nieuw.  We wandelen de 3 km weg door duizenden palmen.  Een wegwijzer gaat naar de oude stad.  Zalig is dit en we zijn blij dat we dit er nog bij deden.  Spijtig dat onze ijskast vol zit want we vinden een zalig restaurantje dat zou een leuke afsluiter geweest zijn.  Dan maar terug naar Benissa waar mijn zenuwen weer parten spelen.  We besluiten dan maar de autostrade te nemen dat is veel sneller.  Een duik in het zwembad brengt me terug in de juiste stemming terwijl eddy een mediterraanse  stoofpot klaar maakt.  Ook gezellig hoor.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kathleen:
    16 mei 2018
    hahaha, Mieke toch, jij en auto's ... het zal nooit ne match worden!