eerste wandeling

1 november 2018 - Sucre, Bolivia

vandaag gaat de tocht in de omgeving van Sucre. Met de bus 1uur 30 naar ons beginpunt op 3200 meter. Vandaar kunnen we naar een top. Zo beginnen we aan de klim, er is geen pad en het is behoorlijk klimmen. Mijn hoofd maakt rekensommetjes en ik besluit om terug te keren. Eddy volgt mij. Met ons tweetjes genieten we van de natuur rond ons. We volgen de weg naar een uitzichtpuntje, vinden een perfect rotsje en genieten van het zonnetje. De groep komt drie uur later terug aan, nu gaan we lunchen. Broodjes met hesp en kaas, tomaatjes, mayo, het smaakt. Op pad, we moeten nog zo een 1000 meter zakken naar een dorpje. We volgen nu tracks en het is leuk wandelen, daarna een stuk weg wat ons wat recuptime geeft al kun je niet echt spreken van een weg. We komen terecht in een rivierbedding die we volgen tot we aan de rivier komen die we over moeten. Even zoeken waar we over kunnen en omkleden. Met de waterschoentjes ging dit perfect en zo ben ik is voor de verandering als eerste, wat een leuk gevoel. De strafste kerels die dan een zaag spannen hihi.

1. Erni:
    3 november 2018
    Hey MJ & Eddy
    Geniet van jullie reis en het weer zonder verdere obstakels. Die hebben jullie bij vertrek al meer dan genoeg gehad. Ik lees nu pas je verhalen (je weet wel gepensioneerden hebben geen tijd en ik ben nog maar pas begonnen :-).
    Zoals altijd benieuwd naar de verhalen en natuurlijk de foto's. Laat maar komen.
    Zonnige groetjes vanuit België.