autoritje 2

29 april 2018 - L'Ampolla, Spanje

om 6uur ging het wekkertje af, ons klaar maken, ontbijten en op pad.  Het is rustig rijden op dit vroege uur maar het weer voorspelt niets goed.  De eerste 200 km gaan vlot, maar dan krijgen we een bui, weer droog, onweer, en zo gaat het een tijdje verder.  We moeten zeggen dat de fransen en de spanjaarden veel voorzichtiger rijden dan zoveel jaar geleden.  Zo ben ik meer op mijn gemak.  De rit duurt dan we langer maar ik voel me veel veiliger.  Even een pitstop waar ik in de auto blijf.  Tot een gast wat aan ons wiel komt prutsen en me uit de auto wil lokken.  Maar met mijn ervaring van in januari ben ik op mijn hoede en zeg dat ik hem niet versta en moet weggaan.  Dat doet hij en ze rijden zeer snel de parking af.  Al snel zie ik waarom, de bewaking komt eraan die fel aan het telefoneren is.  Hij komt naar mij en vraagt of alles in orde is, en dat die mannen geen goede bedoelingen hadden.  Gelukkig was ik op mijn hoede en is alles goed afgelopen.  Eddy terug en ik wil zo snel mogelijk daar weg.  Op nog geen 100 km staan er 5 politieauto's aan de kant en aan afritten, toch een raar gevoel.  We zijn al snel aan onze volgende slaapplaats.  Een klein badplaatsje aan de kust.  Alleen het weer is niet zo denderend.  17 graden regen en zon.  Jasje aan, jasje uit.  We maken een wandeling wat toch deugd doet na zo 2 dagen in de auto.  We ontdekken een leuk restaurantje waar veel locals zitten, dus daar gaan we iets eten.  Terug naar ons hotel dat wel netjes is maar aan renovatie toe is, morgen beter.

1. Lien:
    29 april 2018
    Dag 2 en alweer een avontuur... geniet van de reis! En wees voorzichtig!!
  2. Boogaerts Helga:
    29 april 2018
    Geniet van jullie vakantie
  3. Els:
    30 april 2018
    Weer een koelbloedige reactie van ons Mieke 💪💪👍👍
  4. Christine Bogaerts:
    30 april 2018
    Oei, ze moeten jou hebben zeker? Dan gaat ne mens op pensioen om het rustig aan te doen, dan zou je nog karate moeten gaan volgen. Be safe en amuseer jullie. Groetjes
  5. Melissa:
    1 mei 2018
    Leuk om te lezen jouw verhaal 😉 maar laat dat negatieve allemaal maar achter wegen volop genieten en veilige aankomst en terug keer 😉
  6. Erni:
    1 mei 2018
    Van deze truc had ik nog niet gehoord en kunnen we enkel uit leren. En wat het rijgedrag van de Fransen betreft t.o.v. vroeger: ik heb de indruk dat het verkeer in Vlaanderen veel drukker en hectisch is geworden, zodanig dat het in Frankrijk kalmer lijkt.
    Geniet van jullie vakantie het weer zal daar in ieder geval beter zijn dan hier.